Warehouse.

In 1976 begon Warehouse als de "Warehouse Utility Clothing Company". De eerste winkel werd geopend in Londen. De Welse designer Jeff Banks begon het merk samen met de broers Maurice en Michael Bennett, een duo dat rijk geworden is door het beginnen, kopen en verkopen van kledingmerken. Het bedrijf is vaak van eigenaar verandert sinds de jaren ’70, maar de visie van het merk is steeds dezelfde gebleven: biedt modieuze kledij van het merk zelf aan tegen betaalbare prijzen.

Ontwerpen voor de High Street

Toen Warehouse begon, kochten High Street winkels in Groot-Brittannië en Amerikaanse winkelcentrums stock van gekende leveranciers aan om in hun winkels te verkopen. Een eigen design team aannemen was meer iets voor de duurdere merken. De oprichters van Warehouse braken die traditie door hun eigen kledij te ontwerpen en produceren en het dan te verkopen in hun eigen winkels voor betaalbare prijzen. Tijdens de eighties, werd kledij van Warehouse nog gemakkelijker op te bestellen dankzij de shop-by-mail catalogus.

De Warehouse Stijl

De in-house design aanpak van Warehouse zorgde er niet alleen voor dat het merk de kosten en prijzen onder controle kon houden, maar het hielp ook om de eigen stijl van het merk te creëren. De trends nauwlettend volgen is één van de strategieën van het merk, maar ervoor zorgen dat de klanten tevreden zijn van de kwaliteit van het product is even belangrijk. Warehouse heeft een balans gevonden door klassieke stukken met trendy details te combineren. Of het nu een jeansbroek, kantoorkledij of een feestjurkje is, elk kledingstuk is gemaakt om in je kleerkast te blijven hangen in plaats van “so-last-season” te worden genoemd.

Chique en Betrouwbaar

Van de must-have trends tot de klassieke stuks, Warehouse bleef trouw aan zijn doel om kledij te maken die vrouwen er goed doet uitzien en tegelijk modieus is, zonder al te veel geld uit te geven. De collecties van het merk bevatten alles van denim en strandkledij tot truien en jassen. Elk stuk is gemaakt om een gevoel van stijl en vertrouwen over te brengen. Ondanks de vele wissels van eigenaar, is het favorietje van de High Street hetzelfde gebleven door een modieuze aanpak van de klassieke Britse stijl.