7 For All Mankind.

7 For All Mankind is een goed voorbeeld van hoe vreemd het af en toe kan lopen in de mode-industrie. Als dit merk op een ander moment was opgericht, op een andere locatie en door andere mensen, was het waarschijnlijk nooit zo succesvol geworden. Oprichters Michael Glasser en Jerome Dahan hadden allebei al jaren in de denim-industrie gewerkt, toen er ineens een hype ontstond rond designer spijkerbroeken. Door hun talenten bij elkaar te brengen en hun bedrijf in de fashion-crazy Los Angeles markt te beginnen, was hun kans op succes meteen enorm toen ze in 2000 hun designer jeans begonnen te verkopen.

Een fabulous pasvorm

Een groot deel van het succes van 7 For All Mankind, is te danken aan het feit dat de designs bij een heel spectrum aan lichaamstypes passen. De dames jeans-collectie bestaat uit meer dan 12 verschillende modellen, waaronder low-rise, bootcut en skinny jeans, met verschillende kleuren en details. Celebs zoals Kim Kardashian, Reese Witherspoon en Kristen Stewart hebben ervoor gezorgd dat het merk ontzettend populair is geworden — en al snel had elke fashionista die er iets toe deed een paar “Sevens” in haar kast hangen.

In 2002 lanceerde 7 For All Mankind een herencollectie en in 2005 een kinder-kledinglijn. Het aantal fans van het merk schoot helemaal de lucht in dankzij sterren als Nick Jonas, Mark Wahlberg en Ashton Kutcher. In de laatste reclame van het merk, is een topless Miranda Kerr te zien.
De “Obsessions” campagne, die in zwart-wit gefotografeerd is door Sebastian Faena, vergelijkt obsessieve relaties met vrouwen en hun obsessie met de perfecte spijkerbroek.

Wereldwijd bekend

7 For All Mankind werd in 2007 aan de VF Corporation verkocht, voor maar liefst 775 miljoen dollar. Dit modebedrijf heeft ook de merken Wrangler en Lee in haar bezit. Het merk heeft meer dan 100 verkooppunten, en 7 For All Mankind spijkerbroeken worden in meer dan 80 landen verkocht. Ondanks dat er de afgelopen jaren wereldwijd steeds minder denim wordt verkocht, blijft 7 For All Mankind razend populair. De internationale jeans markt is op dit moment maar liefst meer dan 100 miljard dollar waard. Van alle luxe denim fabrikanten, werd 7 For All Mankind recent uitgeroepen tot het spijkerbroekenmerk dat het meest op voorraad is in de Verenigde Staten. Het merk biedt ook casual kleding aan, zoals jasjes, rokken en korte broeken.