Antony Morato.

Antony Morato, in 2007 opgericht door ondernemer Lello Calderilli en zijn twee broers Giovanni en Tania, is een up-and-coming internationaal merk voor herenkleding en sportkleding. Antony Morato begon als schoenenmerk en breidde al snel uit met collecties van zonnebrillen en andere accessoires, maar het is de opvallende look van de moderne designs die voor het internationale succes van het merk hebben gezorgd. Ook de strategische reclame met top-modellen heeft ertoe geleid dat het merk al snel succesvol was.

Going places

In 2010, zond Antony Morato in Italië tv-spotjes uit waarbij bekende mannelijke modellen zoals Simon Nessman en Tobias Sorensen modelleerden, waardoor het merk verschillende internationale reclame awards ontving. In 2014 begonnen de Calderilli broers een reclamecampagne waarin drie verschillende mannen Antony Morato kleding droegen in Napels, Barcelona en Londen, om het merk verder buiten Italië uit te breiden. Deze reclame, die “Places” werd genoemd, zorgde ervoor dat Antony Morato bekend werd als internationaal lifestyle merk.

Een eigen stijl

De drie Calderilli broers hadden, toen zij het bedrijf oprichtten, een merk in hun achterhoofd dat de trends volgde, maar wat het merk écht uniek maakt is dat de kledingcollecties beschikken over een hele eigen kledingstijl. Met het oog op jongere, modieuze mannen, is de pasvorm vaak erg strak, met bijvoorbeeld strakke pakken, jasjes en blazers en een breed assortiment aan skinny jeans en broeken. Van ritsen aan de zijkant tot zakken met verschillende kleuren — Antony Morato kleding weet zeker je aandacht te vangen. Te schoenencollectie bestaat uit urban looks met luxe-details, zoals hoge sneakers gemaakt van zacht kalfsleder.

Met kledinglijnen die van formele kantoorkleding tot sportkleding variëren, zijn de Antony Morato collecties onder drie verschillende labels te koop: zwart, goud en zilver. Elk seizoen worden er bijna 900 kledingitems en accessoires gepresenteerd. Het bedrijf, dat begon met de drie broers, heeft nu zo’n 3000 medewerkers; het Antony Morato merk is in meer dan 3000 kledingwinkels te vinden, in 61 verschillende landen.