Dickies.

C.N. Williamson en E.E. Dickie, twee neven met een achtergrond in het verhandelen van paard en wagen, wisten precies wat hardwerkende Amerikanen nodig hadden toen ze in 1918 het U.S. Overall Company oprichtten. Hun doel was om overalls te maken voor de arbeiders, die werkelijk alles konden weerstaan. Doordat het bedrijf al snel succesvol was, suggereerde Don — de zoon van Williamson — in 1922 dat de drie samen het hele bedrijf opkochten. De naam van het bedrijf werd veranderd in “the Williamson-Dickie Manufacturing Company”, tegenwoordig beter bekend als “Dickies."

Kleding die tegen een stootje kan

Ondanks dat er minder verkopen waren tijdens de Grote Depressie, kreeg het bedrijf tijdens de Tweede Wereldoorlog de kans om militaire uniformen te ontwerpen, dankzij haar reputatie als producent van sterke kleding die tegen een stootje kon. Hierdoor gingen de cijfers weer de lucht in. De kansen die het bedrijf kreeg tijdens de oorlog waren enorm voor Dickies; aan het eind van de oorlog, had Dickies de voorzieningen om overal in de V.S. nieuwe verkooppunten op te starten. Waar arbeiders waren, was Dikies te vinden. Tegen de jaren ’50 stond het bedrijf internationaal bekend om haar sterke, duurzame kleding voor arbeiders.

Dickies vandaag de dag

Dickies is vandaag de dag de grootste producent van werkkleding en het merk wordt in meer dan 60 landen verkocht. Het merk heeft veel verschillende werkkleding in de collectie, van werkbroeken en shirts tot backpacks, riemen en werkkistjes voor dames en heren. Naast speciaal ontworpen uniformen, biedt Dickies ook een behoorlijk collectie van spijkerbroeken van 100% katoen. Deze jeans zijn beschikbaar in zowel skinny als lossere modellen en in diverse afwerkingen, zoals bijvoorbeeld stone-washed, getint en verwassen.

Klassieke collecties

Dickies blijft haar collecties uitbreiden en vernieuwen, maar de meest indrukwekkende items blijven de jeans en de werkkleding uit de klassieke collecties. De Dickies 1922 collectie bestaat uit items die op bijna precies dezelfde wijze geproduceerd zijn als 100 jaar geleden; er zijn broeken en shirts die gemaakt zijn uit hetzelfde materiaal dat het Amerikaanse leger in 1931 gebruikte. Deze limited edition collecties zijn ideaal voor de mensen die terugverlangen naar de hoge kwaliteit van de kleding van vroeger — en dankzij de klassieke ontwerpen, zullen ze waarschijnlijk ook toekomstige generaties bekoren.