G Star RAW.

G-Star RAW is een innovatief denim merk van eigen bodem; in 1989 opende de eerste G-Star winkel haar deuren in Amsterdam. Op de gevel las men toen nog Gap Star, maar na een geschil met Amerikaanse concurrent GAP ging het Nederlandse modehuis verder onder de naam G-Star. De doelbewuste koers die het bedrijf vaart is door de jaren heen echter onveranderd gebleven.

Just the product

De bekende lijfspreuk van G-Star, "Just the product", is meer een filosofie dan een slogan. De producten van G-Star worden gemaakt van ambachtelijk geweven denim en behandeld met verschillende wassingen die de stof een bijzonder karakter geven. Het resultaat: luxe street wear van hoogwaardige, tijdloze kwaliteit. G-Star combineert functionaliteit met design, draagbaarheid met luxe, waarmee het merk vanaf het begin van de jaren '90 een nieuw en innoverend concept op de internationale jeansmarkt heeft gebracht.

G-Star collectie

In de loop der jaren heeft G-Star een aantal succesvolle lijnen ontwikkeld binnen de collectie, die verschillende doelgroepen aanspreken maar tegelijkertijd trouw blijven aan de herkenbare ruwe en pure huisstijl van G-Star. Zo bestaat de Correct Line uit meer formele kleding en wordt bij de productie van de RAW Sustainable collectie extra aandacht besteed aan duurzaamheid. G-Star is van origine een denim brand, maar tegenwoordig kun je in de G-Star shops naast de klassieke G-Star spijkerbroeken en denimjasjes ook andere producten vinden. Zo heeft G-Star een schoenenlijn waarbij ruwe materialen gecombineerd worden met luxe details. G-Star is dus allang niet meer uitsluitend populair onder denimliefhebbers; G-Star richt zich op verschillende producten die gemaakt zijn van verschillende hoogwaardige materialen, en biedt daarmee rauwe doch luxe street fashion van top tot teen.

G-Star toont aan dat de mogelijkheden van denim verder reiken dan de modewereld voorzien had; denim behoort niet tot de jaren '90, het zogenaamde "jeanstijdperk", maar is van alle tijden en voor iedere gelegenheid. Ruim vijfentwintig jaar na haar oprichting in Amsterdam is G-Star niet meer weg te denken uit het internationale modebeeld. Het denim merk van Hollandse bodem brengt ieder seizoen weer een nieuwe innovatieve collectie op de markt, met sterke productconcepten die met zorg zijn uitgewerkt. Daarbij staat de filosofie van G-Star nog altijd centraal: just the product!