Miss Selfridge.

Het Miss Selfridge merk begon in 1966 als de tienerafdeling van Selfridges, één van de bekendste warenhuizen in de wereld. De televisieserie “Selfridges,” gebaseerd op de iconische winkel in Londen en zijn charismatische naamgenoot, deed het merk terug populair worden in de Verenigde Staten en over de hele wereld, maar Miss Selfridge bleef sinds de oprichting een Brits label. Vandaag wordt het merk door de Arcadia Group gerund, die onder andere ook eigenaar is van Topshop, Burton Menswear en Dorothy Perkins.

Geboren in de Swingende Sixties

De inspiratie voor de naam Miss Selfridge kwam van een etalage van een kledingwinkel in New York, niet van de dochters van Mr. Selfridge. In het begin van de jaren ’60, zag winkeleigenaar Charles Clore een collectie jurkjes bij Bonwit Teller die “Miss Bonwit” genoemd waren, en hij kwam al snel op het idee om de tienerkledinglijn voor Selfridge ook zo te noemen. Door papieren jurken op modelpoppen die op Twiggy, het mode icoon van de Sixties, lijken te tonen, kreeg het Miss Selfridge merk al van in het begin de reputatie van een leuk en trendy merk.

Celebrity Campagnes

Miss Selfridge is bekend van de reclamecampagnes met trendsettende modellen en actrices. De winkel was één van de eersten die Kate Moss en Naomi Campbell gebruikten. Zelfs Angelina Jolie was in het begin van haar acteercarriêre nog model voor Miss Selfridge. Andere bekende fashionista’s van Miss Selfridge zijn onder andere Saffron Burrows, Tess Daly en Nicollette Sheridan.

Een op trends geïnspireerd merk

Met hun scherpe focus op de hedendaagse stijl bevatten de Miss Selfridge collecties altijd de laatste trends van de modewereld. Van bodyconjurken en popperrokken tot crop tops, playsuits en broeken met wijde pijpen. De fans van Miss Selfridge weten dat ze de nieuwste mode kunnen vinden bij het jonge merk. Of het nu voor een kicky bag, een glinsterende ketting of een nieuwe skinny jeans is, de betaalbare prijzen en de steeds vernieuwde collecties doen de jonge fashionista’s altijd terugkomen.