New Look.

In 1969 leende de toen 20 jaar oude Tom Singh £ 5000 van zijn ouders om de eerste New Look kledingwinkel in Weymouth, Engeland te openen. Dat was maar een kleine investering aangezien het bedrijf recent verkocht is voor 780 miljoen pond aan Brait, een Zuid-Afrikaanse investeringsfirma. Singh krijgt nog steeds 10 procent van de opbrengsten van het bedrijf en hij blijft de manager van meer dan 800 New Look winkels verspreid over de hele wereld.

De Aantrekkingskracht van New Look

Op 45 jaar tijd heeft het bedrijf zijn collectie over de hele wereld verspreidt. De lijn gericht op jongeren, Generation 915, werd in 1996 geïntroduceerd, de kledinglijn voor heren werd in 2003 gelanceerd en de zwangerschapskledij werd in 2004 toegevoegd. New look biedt een enorm lange lijst kleding en accessoires aan, waaronder casual kledij, sportkledij, bureaukledij, schoenen en handtassen. In 2007 verkocht het bedrijf meer schoenen in het Verenigd Koninkrijk dan elke andere winkel.

New Look merken

New Look verkoopt veel verschillende merken, wat het gemakkelijker maakt om veel verschillende producten te vinden bij het populaire merk. De Influence collectie, bijvoorbeeld, heeft mouwloze blazers in het assortiment, terwijl de Cameo Rose en Mela lijnen fleurige jurkjes heeft. Anita & Green kledij bevat een groot assortiment aan maxi’s en rokken. De Studio 21 collectie heeft een grote variëteit aan lounge jurken. Mannenkledij wordt aangeboden bij de Tokyo Laundry, Threadbare en Another Influence labels aangeboden.

Fast Fashion

New Look reageert snel op de laatste modetrends en biedt die aan betaalbare prijzen aan. Honderden nieuwe items worden elke week geïntroduceerd en maar weinig items kosten meer dan $100.Dat heeft voor het succes van het bedrijf gezorgd. Zeer weinig bedrijven blijven zo goed op de hoogte van de laatste grillen in de modewereld, maar ook heel weinig topmerken hebben zo veel succes geboekt met een fast-fashion aanpak als New Look.