Pepe Jeans.

Pepe Jeans is van origine gebaseerd in Groot Britannië en is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal kledingbedrijf dat voornamelijk bekend staat om haar vooruitstrevende collecties spijkerbroeken. Het merk is een innovator op het gebied van spijkerstoffen, pasvormen en afwerking en heeft een loyale groep fans van jonge fashionista’s die van de urban, alledaagse stijl houden. Met dank aan het actieve gebruik van sociale media heeft Pepe Jeans het voor elkaar gekregen om op de hoogte te blijven van de huidige straatmode zonder in te hoeven leveren op de kwaliteit.

Pepe Jeans Beginsels

De in Kenia geboren Nitin Shah en zijn twee broers, Milan en Arun, werden aan het begin van de jaren ’70 ingehuurd om spijkerbroeken van een spijkerstoffabrikant te verkopen vanuit een kraam op een Londense markt. In 1973 besloot het trio om hun eigen spijkerkledingmerkp op te richten met de focus op het produceren van spijkerbroeken die hun urban wortels weergaf. Gebruikmakend van de spijkerstofgolf die op dat moment door de modewereld stroomde groeide Pepe Jeans razensnel uit tot een globaal merk. Vandaag de dag heeft Pepe Jeans duizenden winkels in meer dan 40 landen over de hele wereld.

Slimme reclamestrategiën

Tijdens de jaren ’80 introduceerde Pepe Jeans een serie reclamecampagnes die het bedrijf naar een nieuw niveau lanceerden. Opkomende bands zoals The Smiths werden geïntroduceerd, de televisiereclames zagen er meer uit als videoclips dan als gebruikelijke reclames. Het bedrijf borduurde hierop voort met de lancering van oogstrelende campagnes met topmodellen als Kate Moss, Natalia Vodianova en Cara Delevigne en beroemdheden zoals Jason Priestly, Ashton Kutcher en Sienna Miller.

Kwaliteitsspijkerbroeken en meer

Pepe Jeans biedt een opwindende hoeveelheid kledingcollecties voor mannen, vrouwen, jongeren en kinderen, waaronder een brede reeks prachtig geconstrueerde spijkerbroeken. Details zoals dubbelgestikte naden en koperen klinknagels zijn standaard aanwezig in elke spijkerbroek van het merk. De best verkopende vrouwenlijnen zijn onder andere Venus en Banji, collecties van spijkerbroeken met een rechte snit die gekarakteriseerd worden door een lage broeksband, decoratieve stiksels en sluiting met twee knopen. Andere lijnen bieden de laatste stijlen op het gebied van afwerkingen, kleuren, snitten en pasvormen.

Pepe Jeans-Stijl

De ontwerpesthetiek die het meest met het Pepe Jeans-merk wordt geassocieerd is de straatstijl. Als een toonaangevend merk neemt Pepe Jeans meer een leidende positie in, in plaats van de kledingtrends te volgen. Het bedrijf volgt aandachtig de straatstijlmode en brengt vervolgens razendsnel de nieuwste straatstijlen op de markt. Of het nu een t-shirt is, een jas, een handtas of een spijkerbroek, het Pepe Jeans-logo is over het algemeen op een opvallende plek aanwezig. En juist dat maakt het dragen van Pepe Jeans-kleding zo leuk voor het nog steeds groeiende aantal trouwe fans.