Reiss.

Toen David Reiss zijn vaders bedrijf overnam in 1971, werd het Britse kledingmerk Reiss geïdentificeerd als een producent van “chique herenkledij”. Vandaag staat de wereldwijde verkoper bekend als een favoriete winkelbestemming van de Hertogin van Cambridge, Kate Middleton. Catherines steun heeft er dan misschien voor gezorgd dat het merk Reiss wereldberoemd werd, maar het bedrijf was al tientallen jaren opmars aan het maken als een producent van kwaliteitskledij in het VK.

De man en het merk

In een periode waarin de meeste Britse merken overleven door de touwtjes in handen te geven van investeringsbedrijven, is David Reiss er vanaf het begin in geslaagd de controle over zijn bedrijf te behouden. Hij begon met een winkel in de buurt Bishopsgate in Londen en heeft Reiss uitgebouwd tot een wereldwijd merk door het aantal winkels te verhogen naar bijna 100 over de hele wereld. Nadat hij gedurende vele jaren een reputatie verwierf voor kwaliteit door vakkundig afgewerkte mannenpakken te produceren, introduceerde Reiss een damescollectie in 2000.

Hare Koninklijke Hoogheid

In januari 2011 koos Kate Middleton voor een jurk van Reiss voor haar officiële verlovingsfoto. De klassieke witte jurk trok de aandacht naar het High Street merk. Toen ze een andere jurk van Reiss droeg om President en First Lady Obama te ontmoeten in datzelfde jaar, leidde dat tot een onmiddellijke uitverkoop van het kledingstuk. Elke jas of jurk van Reiss die de Hertogin van Cambridge sindsdien heeft gedragen is meteen uitverkocht, omdat de stukken ten prooi vallen aan het “Kate-effect”. De koninklijke steun heeft het succes van het bedrijf veiliggesteld en heeft Reiss de reputatie gegeven als de ultieme winkel voor tijdloze stukken met een jeugdige uitstraling.

De definitie van de Reiss-Stijl

Met een eigen ontwerpersteam van 20 getalenteerde professionelen, biedt het merk Reiss een uitgesproken unieke stijl, die wordt gekenmerkt door een voorzichtige combinatie van een klassieke en een hedendaagse stijl. De snits, kleuren en texturen in elke collectie zijn doordacht en gecoördineerd, waardoor het eenvoudig is om gesofisticeerde outfits samen te stellen, voor overdag en ’s avonds. Populaire trends worden soms wel eens geïncorporeerd in de ontwerpen, maar het is duidelijk dat het merk meer nadruk legt op kwaliteitsmaterialen, perfecte snits, expertise en vakmanschap.

De kledij van Reiss haalt niet de krantenkoppen met baanbrekende trends, maar dankzij de gratis steun van de Britse Monarchie en beroemdheden zoals Beyoncé en Taylor Swift, heeft het merk dat ook niet nodig. Dankzij hun gesofisticeerde doch eenvoudige ontwerpen en betaalbare prijzen, geniet Reiss van een loyale klantenbasis die er zeker van wil zijn dat ze er op elke gelegenheid stijlvol uitzien.