Schott.

Leren motorvesten zijn al tientallen jaren synoniem met jeugdige rebellie, en er is geen bedrijf dat een grotere rol heeft gespeeld in die associatie dan Schott NYC. Het merk was het eerste bedrijf ter wereld dat leren vesten produceerde die specifiek waren ontworpen voor ruige motoravonturen. De vest werd “Perfecto” genoemd naar de favoriete sigaar van medeoprichter Irving Schott en legde de fundering voor het voortdurende succes van het bedrijf.

The Wild One

In 1913 startten Jack en Irving Schott hun kledingbedrijf door regenjassen te maken met de hand en te verkopen in een kelder in New York. Schott was het eerste bedrijf dat ritsen op de jassen zette, waardoor ze de manier waarop mensen zich kleedden al veranderd hadden toen de Perfecto motorvest werd gecreëerd in 1928. Toen de acteur Marlon Brando de vest droeg in de film “The Wild One”, won het bedrijf aan populariteit. Sindsdien is de kledij van Schott het coolste merk voor jonge rebellen over de hele wereld.

Rockers en motorrijders

Filmsterren op de motor, zoals James Dean in “Rebel Without a Cause” en Peter Fonda in “Easy Rider”, zorgden ervoor dat het merk populair bleef tijdens de jaren ’50 en ’60. In de jaren ’70 zorgden muzikanten zoals The Ramones en The Sex Pistols ervoor dat de zwarte leren vesten van Schott ook de eerste keuze werden bij baanbrekende rockers. Vandaag hangen de vesten van Schott in de kast van hippe muzikanten zoals Jay-Z, Kimye, Pink en Lady Gaga.

Een wereldwijd merk uit de VS

Schott blijft mannen- en vrouwenkledij produceren in de VS, maar hun motorvesten, cabans, bomber jackets, wollen jassen en sportkledij worden zowel online verkocht, als in winkels in Frankrijk en Japan. De kledij van Schott, zoals hemden, broeken, truien en schoenen, wordt gekenmerkt door strakke lijnen, klassieke details, kwaliteitsvakmanschap en degelijke materialen. Schott biedt niet alleen nieuwe ontwerpen en beproefde heritage kledingstijlen, maar ook accessoires, zoals riemen, hoeden en handtassen.

De producten van Schott zijn duurder dan confectiekledij, maar de trouwe fans van het bedrijf weten dat ze meer dan een ontwerperslabel krijgen voor hun geld. Het bedrijf wordt, meer dan honderd jaar na de oprichting, nog steeds geleid door de Schott familie en het merk biedt het type kleding dat meer kost omdat het beter en duurzamer gemaakt is.