VANORANGE.

Nederlanders zijn van oudsher echte wereldreizigers. Mannen als Willem Barentsz en Abel Tasman voeren al over woeste zeeën om op zoek te gaan naar onontdekte plekken. Kledingmerk VANORANGE laat deze oude tijden graag herleven. En dat levert een stoere en zeer herkenbare collectie op.

De wereld kleurt oranje

Als het aan VANORANGE ligt, kleurt de wereld elke dag een beetje oranje. Het mannenmerk maakt namelijk kleding waarbij de rijke Nederlandse historie centraal staat. Oranje details mogen daarbij natuurlijk niet ontbreken. De ene keer gaat het om een kleine bies, en de volgende keer prijkt er een oranje schip op de achterkant van je sweater. Maar oranje is zeker niet de enige kleur die typisch Nederlands is. Ook rood, wit en blauw zijn favoriet bij het ontwerpteam van VANORANGE. Jij bent trots op je afkomst en dat mag je laten zien.

De oeroude Nederlandse mentaliteit

VANORANGE is nog een relatief jong merk. Het werd in 2012 opgericht door Stephan Hielema, Raoul van Dun en Johan Drost. Deze drie mannen lieten zich leiden door kernwoorden als nieuwsgierigheid, eerlijkheid, tolerantie en rechtvaardigheid. Ook de oeroude Nederlandse handelsgeest vormde een bron van inspiratie. In 1575 voer kapitein Jacobszoon Weidema namelijk al naar het Oosten om met de mooiste zijden stoffen terug te keren. Mannenmerk VANORANGE gebruikt natuurlijk geen zijde, maar de hoge kwaliteit en de zachtheid van de stoffen komen wel sterk overeen. Dit is kleding die je écht in jouw garderobe thuishoort.

Comfortabele kleding voor actieve mannen

De Nederlandse man houdt van comfort. En dat weten ze bij VANORANGE als geen ander. De collectie zit dan ook vol met fijne hoodies, sweaters, polo's en bedrukte T-shirts. Kortom, alles wat je nodig hebt om de dag goed door te komen. De kleding van VANORANGE is ideaal voor mannen met een actief leven. Of je nu een dag naar het sportveld gaat, een wandeling met de hond maakt óf dat je met een boot het water opgaat: met de kleding van VANORANGE voel jij je lekker, waar je ook bent.