Whistles.

Toen het in 1976 werd opgericht was Whistles het go-to merk voor Britse vrouwen die hielden van vrouwelijke kledij. Dat veranderde allemaal in 2008, toen de vorige directeur van Topshop, Jane Shepherdson begon als ceo van het bedrijf. Tijdens een wereldwijde crisis heeft Shepherdson succesvol het merk heruitgevonden, waardoor Whistles van een groeiend bedrijf naar een grote naam in de mode-industrie werd getransformeerd.

Provinciaal Begin

Een Zuid-Afrikaanse kunststudente, Lucille Lewin opende de eerste Whistles winkel met haar man Richard in 1976 in Londen. Het merk begon populairder te worden toen Lewin haar eigen in-house collectie in 1985 introduceerde, en daarna ging het bergaf. Lewin had een voorkeur voor pastelkleurige kledij met vrouwelijke toetsen, maar die viel niet echt in de smaak. Modieuze vrouwen begonnen het merk als te “moederachtig” te zien. Shepherdson veranderde die reputatie snel toen ze het bedrijf overnam.

Gesofisticeerde Urban Stijl

Toen ze Whistles als CEO met 20 procent van de aandelen overnam in 2008, was Shepherdson heel gemotiveerd om het bedrijf snel uit te bouwen. Ze slaagde daarin door neutrale kleuren te introduceren, silhouetten te stroomlijnen en te focussen om klassieke designs in plaats van voorbijgaande trends. Het resultaat zijn collecties die hedendaags en vol zelfvertrouwen ogen, en het bedrijf wordt nu door de mode-industrie gezien als een merk waar gesofisticeerde vrouwen stijlvolle kledij kunnen vinden.

Nieuwe Collecties

Whistles heeft de laatste jaren verschillende nieuwe lijnen en labels, een schoenenlijn en een luxueuze collectie, Limited genaamd, geïntroduceerd. De vrouwencollectie gaat van klassieke jurken met kleurrijke prints tot sportkledij met een kenmerkende stijl. Whistles kledij werd vooral populair als bureaukleding voor vrouwen, met hun moderne designs die nooit te trendy zijn. Een kledinglijn voor mannen werd in 2014 geïntroduceerd en krijgt ook meer aandacht door mannen met een blijvende stijl.

Gezochte Designs

Sinds de Hertogin van Cambridge een bloes van Whistles droeg in haar verlovingsfoto’s, hebben enkele designs van het merk de “it” status gekregen in de modewereld. Omdat Whistles slechts een aantal stuks van elk kledingstuk produceert, moeten kopers snel zijn om elk seizoen hun favoriete design te halen. Of het nu een roze maatpak, een plooirok of een pyjama is, er wordt naar Whistles kledij over de hele wereld gezocht door modieuze mannen en vrouwen.